mam

Alla inlägg under oktober 2008

Av gunnel - 22 oktober 2008 20:57

Blommor vad vore kärlek utan blommor

Blommor vad blev det skrivet utan blommor

Drömmar kan inte leva utan blommor och blommor dör förutan drömmar

här får du blommor utav mej/Owe T

Av gunnel - 21 oktober 2008 22:08

Tog en promenad i det vackra höstvädret

den klara luften gjorde det lätt att andas

den sena hösten har ännu fina färger i sin palett

mitt på åkern låg ett dussin vita högar

vid första anblick såg det ut som snöhögar

plötsligt rörde sig högarna

långa ståtliga halsar sträcktes upp mot skyn

svanarna dröjer ännu kvar/

Av gunnel - 19 oktober 2008 11:05

Väcktes tidigt av mitt lilla barnbarn i morse

vilken känsla när hon tittar med sina klarblåa ögon

jag möttes av hennes fina leénde

Vilket flödande liv i en litenkropp

Morgonmackan min försvann i ett litet nafs

gott mmmm


Av gunnel - 18 oktober 2008 22:50

Av gunnel - 18 oktober 2008 22:42

Sitter i tystnaden och tittar ut i natten

Mörkret lyses upp av månens skära

den kastar ett svagt sken över den gamla bänken

Den bär på många minnen

Många har suttit där och drömt

Fantiserat om sin käresta

Tänkt på allehanda bekymmer som fattigdomen inneburit

Om den kunde tala vad skulle vi inte få berättat

Nu ligger tystnaden som ett täcke över

Den lämnar allt öppet/G

   
Av gunnel - 15 oktober 2008 20:35

Mamma

Jag skulle vilja ge dej allt i hela världen

Men helst av allt skulle jag vilja ge dig en ros


Den rosen skulle vara lika vacker som regnbågen

Den skulle visa all godhet som finns i världen

Den skulle ge dig tröst när du var ledsen

Den skulle värma dig närdu fryser

Den skulle ge dig kärlek och hopp när du behöver det som mest


Jag kunde inte finna den rosen

trots att jag letade genom  hela världen

När jag till slut gav upp

såg jag att rosen hela tiden funnits framför mina ögon


Jag hittade rosen planterad i ditt hjärta

Det är du som är rosen mamma

Rosen i mitt liv.


Dikt  av Petra

Av gunnel - 14 oktober 2008 21:17

Varit på det sista föräldramötet under mina många år som förälder.

Det känns lite vemodigt men rätt så skönt, de har varit en hel del eftersom min barnaskara är sex till antalet. Min yngsta har nu börjat sin bana genom gymnasiet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards